torsdag 9 april 2015

9 april

Har inte spelat på över två veckor. Runt femtio pers i salongen. Var en smula nervöst. Kändes länge sen. Men ändå kul att vara tillbaka igen. Med nya förväntansfulla åskådare. Kändes riktigt bra idag. Det är som om pjäsen, berättelsen, föreställningen sjunkit in i mig och blivit allt mer en del av mig. "Jag kommer alltid bära den här platsen med mig" som Andreas i pjäsen säger...
Jag känner att jag verkligen kan vila i momenten. Sen att det, som jag tidigare nämnt, kanske resulterar i att jag blir mer svajig och mindre kontrollerad i texten, det är nåt jag gärna tar. Nu låter jag mig inte bli stressad av det. Snarare att det får bli en del av min person på scen, att jag söker lite i det jag ska säga.
Ikväll blev jag också ovanligt känslosam och själv berörd rätt tidigt i förställningen, redan i scenen när Tobias ska åka från Krabi. Jag vet inte hur det kom sig. Kanske för att jag innan dess tagit det lugnt och att jag var avspänd. Att tanke, kropp och känsla fick hinna med i mig själv. Sen var det som en ledsamhet fanns där under ytan hela vägen, att jag fick kämpa mot att inte brista i gråt.
Sen är det återigen intressant det där med tidsuppfattningen... jag var ännu en gång säker på att föreställningen var några minuter längre idag, men den var exakt lika lång som den brukar.
Idag fick jag också fina hälsningar från personalen i foajén att folk sa att de var väldigt nöjda och blivit berörda. Flera hade uttryckt att det var den bästa monolog de sett. Sånt värmer ju såklart enormt att höra.

3 kommentarer:

  1. Andreas bok grep verkligen tag i mig och när jag hörde att den även dramatiserats var jag skeptisk till hur det skulle bli. Hur fångar man allt det hemska på scen, i en monolog dessutom?! Men oj vad jag blev positivt överraskad! Ljus och ljud va jättehäftigt! Dansen supercool. Hur du fångade de olika karaktärerna. Uppgörelsen på ud-kontoret. Tack till dig och hela produktionen för en riktigt bra föreställning! /Sofia Arvidsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett stort tack Sofia för dina fina ord!
      / Erik

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera