onsdag 25 mars 2015

25 mars

För mig kändes som den bästa showen hittills idag. 
60 personer i publiken. 
Visst, jag svajade i texten på några ställen, hade små micro-blackouts som svepte förbi som jag sällan haft, men jag tyckte att jag tillät mig att vara mer avspänd och att leva mer i texten idag. Mer än tidigare. Kanske var det också därför som jag i små ögonblick tappade bort vad jag skulle säga då jag inte var så notoriskt före mig själv och tänkte efter för mycket på vad jag skulle göra och säga. 
Och det var nog bara jag själv som märkte och störde mig en liten smula på det. Men samtidigt så kände jag att det fick vara lite så denna kväll eftersom jag i övrigt upplevde att jag hade ett sånt flyt. 
Det var ett extremt väl lyssnande från publiken och jag hittade en bra musikalitet och rytm. Vågade vila och ta det lugnt utan att bli stressad över det. Vågade pröva lite nya nyanser och tonfall. Helt enkelt utmanade mig själv och lekte lite. 
Återupptäckte hur viktigt det är att arbeta i början för att få publiken med sig för att sedan kunna vila i den kontakten i resten av föreställningen. Första gången jag kunde höra ljudliga reaktioner så som flämtningar och fniss under den första kvarten och det kunde jag "surfa" lite på under fortsättningen. Det var riktigt kul ikväll och det kändes som om publiken också var riktigt nöjda: stående ovationer och varma hälsningar via ombud efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar