torsdag 19 juni 2014

19 juni

Ser sommarkvällens moln dra förbi fönstret. I morgon är det midsommar. Stilla semestertid i Sverige. Långt från tropisk hetta och denna berättelses kaos.
Har haft ett spännande möte idag med regissören Sara, scenografen Helle och dramaturgen/dramatikern Anna. De har precis som jag läst texten och börjat spåna kring olika idéer. Berättade om dessa för mig och visade scenografimodell. Mycket inspirerande! (dock inget jag kan avslöja här och nu). Samtidigt var de nyfikna på de saker som jag tänkt på vad gäller texten eller den blivande pjäsen. Det känns verkligen lyxigt att som skådespelare få vara med på ett så här pass tidigt stadium och följa andras tankegångar. Är stolt och glad att jag jobbar på Malmö Stadsteater, i just detta projekt, med just dessa människor!
Nu ska jag titta lite på fotbolls-vm. Så bra har jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar