onsdag 5 november 2014

5 november

Läser texten i Andreas bok för vilken gång i ordningen vet jag inte längre. Tänker att det kommer bli en mängd gånger till, jag ska lära mig det utantill. Jag kommer att bli van. Avtrubbad. Bra, om erfarenhet av avtrubbningen är användbart. Samtidigt vill jag ju inte bli likgiltig inför berättelsen. Tänker att jag behöver påminna mig om mina tankar och reaktioner jag hade vid mitt första möte med hans berättelse. Det får inte glömmas bort för det är det jag vill förmedla vidare till en publik. Sen är möjligen avtrubbning bitvis användbart i gestaltningen. Men jag som skådespelare vill sträva efter att inte bli avtrubbad. Jag vill ständigt påminna mig om varför jag gör detta och att det är en angelägen berättelse att förmedla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar