tisdag 10 februari 2015

10 februari

Första publikgenomdrag idag. Skönt att möta folk, att känna att där sitter nya åskådare som aldrig tidigare hört berättelsen. Och då händer ju också det märkliga - att det på nåt sätt blir lättare att hitta rytmen och musikaliteten i berättandet. När det är ett sån hög koncentration, sånt starkt fokus.

Tidigare under dagen lade vi alla momenten i den sista tredjedelen. Vi testar att ta bort epilogen, jag går ut efter mötet med utrikesministern. Vi prövar nya anordningar för stolarna och var de ska tas ned nånstans.

Det blir långa dagar nu. Svårt att koncentrera sig på mycket annat. Föreställningen med alla dess moment, och all text, surrar runt i huvudet.
Hem en stund, äta och ta en kort power-nap. Sen tillbaka till teatern och förbereda för att möta publiken.
Har haft lite ont i ryggen sen i morse, stel i kroppen. Får vara noga med uppvärmningen. Inte läge att få ryggskott, eller nån muskelbristning nu... Ta i trä att förkylningarna verkar hållas på avstånd. Dricker pressad färsk ingefära varje dag...

Just nu försöker jag komma ihåg och göra rätt. Allt eftersom, när jag känner mig tryggare i allt och avspänd i mötet med publiken, behöver jag och kommer jag också att kunna känna mig friare, ledigare, mer avslappnad i mitt agerande.
Har fått en lista med "notes", anteckningar, från Sara efter genomdraget som jag kan gå igenom i morgon förmiddag innan repetitionerna. Vi fortsätter repa vissa, främst tekniska, moment. Vi ska också testa en ny epilog.
Sen är det publik i morgon kväll igen. Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar